måndag 7 november 2011

Mcmanus tail i gäddfärgen levererar.

Roy Ridbäck var i helgen ute och prövade sin nyförskaffade Mcmanus tail i gäddfärgen. fick ett mail av han efter fisketuren: Var ute i blekinge skärgård idag och provade din McManus-Tail (gäddan). Och den funkade ypperligt! missade först en liten runt ca 2kg sen ett tag efter det tog min kompis en på ca 3,5 o bara lite efter det missar en hyffsad gädda mitt bete 3 meter ifrån mig och när jag vänder huvet o ska säga till min kompis så smackar det till i spöet! Gäddan vägde strax under 3,5. Bara några minuter efter det så slängde jag ett långt kasst ut i vågorna och det smackar till med ett stenhårt hugg efter några meter och mothugget sitter där! Gäddan fightar stenhårt och efter nån minut landar vi fisken efter lite om och men med krokar hit och dit.. Fisken var 80cm lång och vägde 4,4kg. båda gäddorna simmade pigga tillbaks i det kalla vattnet efter fotosession! en liten stund efter det så slänger jag så jag drar betet mellan 2 stenar ca 5 meter ifrån mig och i ett spinnstopp i ytan kommer en 6-7plus gädda och tar betet men den tappas kanska omgående efter mothugget... (Surt sa räven...) Grymt fint bete Mikael! Tack för det.. :)
Grymt skoj att få dessa mail, det är det som får en att fortsätta snida beten. Skitfiske// M

Inga kommentarer: