fredag 7 september 2012

Karma 2012

Här kommer brevet som kommer att skickas ut till allt från butiker, guider och betesbyggare mfl.

Under brevet så ser ni den officella karma loggan.


Hej!

I december 2009 tillverkade jag ett gäng beten som jag auktionerade ut på Tradera. Pengarna jag fick

in, cirka 1500 kr, skänkte jag till Unicef genom att handla fältprodukter i deras shop som sedan går till

behövande i tredje världen. Den som vann auktionen på Tradera fick alltså både betet och ett

värdebevis som visade vad pengarna gått till, exempelvis poliovaccin, myggnät och vätskeersättning.

Många såg detta som en perfekt present och gav bort både betet och gåvobreven i julklapp.

Auktionerna gav mersmak och inför julen 2010 körde jag igen, under namnet Karma 2010. Jag fick

även med mig några andra duktiga betestillverkare (Svartzonker, Holme m.fl.) som skänkte beten,

vilka resulterade i en slutsumma på 2229 kronor. För det fick vi:


·

120 doser poliovaccin

·

1000 avmaskningstabletter

·

643 påsar vätskeersättning

·

1 myggnät

·

450 påsar näringspulver

·

1000 vattenreningstabletter

·

6 förpackningar högenergimjölk

·

180 doser mässlingvaccin

Förra året fick jag med mig inte mindre än 18 betestillverkare, bl.a. Svartzonker, Kjelle Lundberg,

Jaraal, Holme, Stampe och Bjerks. Slutsumman blev fantastiska 8852 kronor och pengarna skänktes

som en klumpsumma till Unicef. Alla som vann ett bete fick ett digitalt tackkort från Unicef.

I år tänkte jag ta Karma ett steg längre. Jag vet att ni är många med mig som brinner för fiske med

allt vad det innebär, och jag har under de senaste åren märkt att det finns många därute som gärna

vill bidra till ett gott ändamål. Ett ypperligt tillfälle att förena nytta med nöje alltså!

Så, till Karma12 vill jag även bjuda in butiker, guider, tidningar – ja, alla som vill skänka något som

går att auktionera ut är välkomna! Enda kravet är förstås att det ska vara fiskerelaterat. Jag har redan

fått det mycket glädjande beskedet att Lundgrens ställer upp i år, vilket är jättekul! Jag hoppas att det

finns fler butiker därute som vill delta och som kanske ser det som en liten utmaning – visst vore det

väl en stor ära att vara den som drar in mest pengar i årets Karma!

Jag vill också uppmana er som är intresserade att höra av er till mig snarast, eftersom

pressmeddelanden ska skickas ut och förberedelser ska göras.

För er som vill ha ert namn med i

pressmeddelandet, meddela ert intresse senast fredag 14 september.


Självklart behöver ni

inte ha beten eller produkter färdiga då, dessa kommer jag att samla in till mitten av november.

Skicka gärna detta mail vidare till andra betestillverkare, butiker och guider – och tänk på er karma!

Hälsningar

Micke, Caesar Lures

070-7977895


mikael.hedsen@hotmail.com



http://caesarlures.blogspot.com


Inga kommentarer: