tisdag 18 juni 2013

Rugen, vi kom, vi såg, vi fångade snipor

Jag, Pikefather Klas och Robban från team Kannibal var nere i rugen (Kröslin) för 4 dagars gummibonkande efter STOR gädda.
Resan var riktigt skoj förutom att vi varken fick så mkt eller stor fisk, kanske berodde på vädret(var 25 g och strålande sol) eller för att vi var där i juni ist för nov/feb eller för att vi suger på att fiska, spelar inte så stor roll.
Resan och umgänget var ivf toppen och storgäddan får vänta några veckor/månader till, livet e långt.
Vi lyckades ivf få upp 40 gäddor och en gös.
En grymt positiv sak med rugen fisket var att CL-Shad 14 samt 21 lyckades fånga 28 av dessa gäddor samt gösen. Fick även en gädda på jerk(Curtis i gäddfärg)
Och det känns som ett bra kvitto på att dem verkligen fångar fisk, riktigt skoj att även vår guide började sätta cl shad längst ut på linan när han hade ont om spöböj.
Grämer mig fortf att jag missade en "BRA" gädda invid båten som hade slukat en CL-Shad 21, kommer att ta min revansch när jag återkommer i nov eller feb.
En annan kul grej var att dessa tyska gäddor e det väldigt mkt krut i, tom en 3-4kg gädda gör sköna rusningar.


Här kommer lite bilder på fångster tagna på CL-Shad i Rugen:




En ok gädda på cl shad 14

 Min första tyska gädda, var nog även bland dem minsta.
 Avkrokning med rejäla tyska nypor...
 gulliga Klas med sin första

 Robban e glad!
 Mr Mayer kan han också :)
 Cl shad 14 i blå vit

 cl shad 14 i blå silver
 Första gösta på Cl-shad
 
 
Välanvända och tuggade beten...



Tack till Robban och Klas för trevligt sällskap samt till MR Mayer för guidningen.

Rugen 1 - Micke 0

Inga kommentarer: