måndag 20 maj 2013

Helgens fiske, We love CL-shad 14 och Curtis!

Denna helg blev det mkt fiske, inga heldagar men, lite sporadiska turer till div vatten.
Fredagen hängde jag med ThePikeFather Klas i hans lilla sjö. Fisket var riktigt bra. Vi skramlade ihop 18 gäddor med en topp på 6.6kg och 100+cm.
Samtliga av mina gäddor tog jag på CL-Shad 14(med ingjutna rasselkulor), bottenstudsad med 15 g skalle och utan stinger.
Andra beten Klas tog mkt fiske på var ThePikeFather Shad samt X-Buster.
Klas vann helt klart mängdtävlingen och jag största fisk.

Tack min goda vän för mkt trevlig dag.



Klas opererar snipa.
 CL-Shad 14 med rasselkulor.
 6.6Kg tagen på en Svart/Vit CL-Shad
 Närbild
Lite Olika färger på CL-Shad 14
 Betet uppifrån



På Lördagen blev det fiske på Landet(Stavsnäs). Det hade blåst Nord/Nordväst i några dagar och gjorde det även denna dag. I vanliga fall så blåser det syd syd/väst därute så det var lite problem att hitta fisken men när jag väl gjorde det så högg det bra. Hade 9st landade i båten och minst lika många som släppte. inga monster direkt alla låg på mellan 2-3kg...
Denna dag var det Jerkbetet cutis som gällde och i färgen Borre samt Stavsnäs special (svart, brun, gul och röd)
Tog alla gäddor på just curtis, dem var inte intresserade av shadjiggar eller tailbeten utan blev huggvilliga när man piskade på Curtis så att det gick lite oregelbundet.


 
Curtis Gädda
 
 
Curtis Gädda



Skitfiske// Micke

Inga kommentarer: