fredag 17 maj 2013

Lite kvällsfiske samt ett spötips

Jag och ThePikeFather (viktigt att jag skriver hans namn rätt annars så blir han väldigt grinig) var igår ute ett par h i hans pöl som ligger i Roslagen.
En väldigt fin kväll som bjöd oss på 8gäddor. Klas var såklart bussiga killen och drog den största själv(4.86kg) på en Burkley puls shad.
Mina 4 Gäddor tog jag på McManus tail i gäddfärg samt med McManus tail i färgen stavsnäs special som även riggades med Buzz-on.
Hade ett trevligt hugg på CL-Shad 21 men han släppte vid relingen.



En av mina gäddor som föll för McManus tail i gäddfärgen



Klas med dagens topp!




Igår fick jag för första gången prova mitt nya spö.
Det är ett RST LF(LF=Lundgrens fiske) Shadow 74 och det e fasiken det trevligaste spö jag fiskat med.
Vet att jag och Shadow 74 kommer att bli bästa vänner och ha många mysiga stunder ihop, bla så sov jag med spöt inatt.
Om man vill ha ett sådant så finns det att köpa på Lundgrens för ca 2000bananer.


Ikväll, imorn och på sön blir det mer fiske :) :) :)


Skitfiske//M

Inga kommentarer: