söndag 15 april 2012

1a turen avklarad.

1a turen varje år brukar förknippas av övertändhet samt usla förutsättningar vilket brukar resultera i knapert resultat.
Fisket bedrevs i  mälaren/stäket och sällskapet var 2 kollegor. vi startade runt 10 jag var riktigt sugen på att svinga spö.
Redan 2a kastet så satte en snipa i sig min mcmanus tail i guld och svart.
Sen var det dött ett tag ända tills vi smög oss in i en sydlig vik, där hade jag 4 snabba påslag men inte en enda fastnade. När det endast var jag som hade kontakter så bytte även dem andra 2 i båten till mcmanus tail och efter ca 5 min så fick ena kollegan ett grymt hugg på sin mcmanus tail i gäddfärg, spöt stod som ett U men dessvärre så försvann fisken iväg efter ca 2min fajt. trisst, var en riktigt bra fisk.
blev förbannad att mina fiskar inte ville stanna kvar på kroken mer än några sek, så jag bytte krokar, från eagle claw till gama. brukar endast köra gama men denna gång så var dem slut i hemma lagret så jag fick ta krokar från ett annat bete.
Efter en god lunch åkte vi tillbaka till viken där samtliga hugg varit och efter 10 min så får jag ett bra hugg på den guldfärgade mcmanus tailen och landar en arg 4kg gädda som slukat betet totalt.




sen var det slut för dagen.
en ok start på detta år.
skitfiske //M

Inga kommentarer: