onsdag 18 april 2012

The René

Då var det dax för ett personligt inlägg. Meningen med denna blogg har aldrig varit (och kommer aldrig att bli) att skriva om privat saker vare det gäller roliga/tråkiga saker eller vad jag har på mig.  Denna blogg är en renodlad fiske/betestillverknings blogg (därför har jag bla tagit bort Music of the week.)
Nu ska jag göra ett undantag:
Igår begravdes min kära Farmor René, du kommer att vara saknad så länge jag lever.
Kommer ihåg när vi var på ert landställe i Norrtälje och stod och fiskade från bryggan. Du hade ditt Bensinmacks spö för 150kr (ink 3 drag) och dängde iväg reflex spinnaren så långt det bara gick. efter 10 min fick du en gädda på ca 300g och alla runtomkring dig fick sig ett gott skratt när du håvade upp jätten...
Bara några kast senare så fick du fel på rullen och betet flög 3m rakt till vänster ner i vassen. från ingenstans kommer en gigantisk gäddskalle upp och slukar lilla spinnare och sliter sönder rev samt bromsen på värstingrullen...
Inte ett ord sägs bland åskådarna på bryggan, alla tittar bara på ormboet på rullen som gäddan skapat.
En vanlig människa skulle varit sur och arg över den tappade fångsten men du hade kvar ditt underbara glada leende.
Fler skulle vara som du.
Vila i frid.


För att hedra dig så har jag påbörjat ett lyxbete som kommer att få namnet "The René"
Vet inte om det kommer att bli fler än ett bete men det första jag gör kommer ivf alltid att finnas i min låda.
Kommer under hela tillverkningen av betet lägga upp bilder så att ni läsare kan följa betet från träbit till färdigt bete.

Vi ses/ Micke









































1 kommentar:

Sara sa...

Fler skulle absolut vara som hon.
Och som du.
Puss hjärtat!