fredag 26 oktober 2012

Gädd-Guidning med Ronny Andén

Igår blev det en heldagsguidning med Ronny Andén, med mig hade jag Pike Father Klas och Roger "Rogge" "Rogga" Karlsson Aka rogkar på fs.
Fisket började otroligt trögt, vi hade massa följare och gäddor som enbart stötte till betena ala "havsöring style"
1a fisken (som kom efter ca 1h nötande) lyckades jag faktist knipa, den tog på en Big mcmanus tail med paddel.
Vid halv 1 så hade vi enbart fått 2 gäddor men ca 20 missade gäddor.
Vid 1 snåret lossnade det rejält, fiskar fångades i parti och minut.
Det var bla dubbelhugg och jag lyckades fånga 3 gäddor på 3kast.
Beten som levererade bra:

Curtis, drog 10 st på detta jerkbete i färgen gädda.
 
 
 
 
Burns: Alla 3 lyckades fånga fiskar med denna "lilla" slider. färgerna som funkade var gädda, borre och blåglitter.
Ronny krokar av en gädda som fastnat för burns.
 

 
 
Tpf egna modell (målad av moi) var för dagen ett riktigt hett bete med ca 8 fiskar på samvetet.
 
 Jag tyckte "Rape me" var ett bra betesnamn, klas har överklagat namnet till Betesrätten, fortsättning följer...
 En gädda som svarade på betesnamnet.
Rogge med en gädda som smaskade i sig en Mc my från mr Svartzonker.
 
 
 
Vid halv 6 tiden så packade vi ihop prylarna och begav oss hem, slutresultatet blev 41st i båten och 62missade. Största fisken låg på runt 5kg.
 
En fantastikt dag som jag liksom TPF ger tummen upp till. Stort tack till Pike father Klas, Rogge och Ronny såklart.
 Jag med dagens topp.

Inga kommentarer: