tisdag 13 september 2011

Test av jerk prototyp+burns crank + spinnerbaite

Åkte till ett närliggande vattendrag på lunchen och testade dem ny betena.
Jag testade alla dem senaste betena (testar alltid alla beten innan dem får nya ägare)
Alla Mcmanus tail och curtis gick finemang men nya jerken var jag inte riktigt nöjd med. Ska göra 2 st nya och använda ett tjockare trä material för att få bättre styrsel på den, som den e nu så tycker jag att den var påtok för yvig.
Burns cranken som jag till denna laddning hade ändrat både viktningen + tjockleken på hittade jag vad jag nu letade efter. Ena prototypen har en lagom ettrig och rullande gång som kommer att locka till hugg. skönt när man tillslut hittar rätt viktning och tjocklek och trämaterial till ett bete.
Av Magnumspinnarna som jag testade var det en som fick träffa avbitartången med omedelbar verkan, dem andra gick kanon.

Inga kommentarer: