onsdag 14 september 2011

Unicef karma 2011

I Dec 2009 tillverkade jag ett gäng beten som jag auktionerade ut på Tradera. Pengarna jag fick in, cirka 1500 kr, skänkte jag sedan till Unicef genom att handla fältprodukter i deras shop, som går till behövande i tredje världen. Den som vann auktionen fick ett värdebevis på vad pengarna gått till, till exempel poliovaccin, myggnät, vätskeersättning och liknande. Många såg detta som en perfekt present och gav bort både betet och gåvobreven i julklapp. Förra året gjorde jag samma sak och fick även med mig ett gäng duktiga betestillverkare (Svartzonker, Holme, Tomas "Tomassi" Lindvall mfl) som skänkte beten som senare resulterade i en slutsumma på 2229kr och för det köptes det: *120 doser polio vaccin *1000 avmaskningstabletter *643 påsar vättske ersättning *1 myggnät *450 påsar näringspulver *1000 vattenreningstabletter * 6 förpackningar högenergimjölk *180 doser mässlingvaccin Ett ypperligt tillfälle att förena nytta med nöje alltså! Därför tänkte jag göra samma sak i år igen och vill gärna ha med mig ett gäng snidare till. Det räcker med att man skänker ett enda bete – men självklart, ju fler desto bättre! Gör gärna betet/betena i en specialfärg eller annan typ av ”limited edition” så att priserna triggas upp. Betet/betena bör postas så att dem är hos mig senast den 21nov så att jag har tid att fota och lägga upp dem på Tradera. Auktionerna kommer starta den 4e dec och avslutas den 11e Finns det någon eller några som kan tänka sig att ställa upp? Även butiker får gärna vara med att skänka beten eller betesmaterial. Tänk på er karma! /Micke, Caesar Lures http://caesarlures.blogspot.com/ mikael.hedsen@hotmail.com 0707977895

Inga kommentarer: