måndag 5 september 2011

torkhjul

ett torkhjul behövs för att lackan på betena inta ska få rinningar utan lägga sig fint och jämt över hela betet.
mitt hjul e nog sveriges fulaste men funkar kanon.
man behöver bara:
*några träbitar
*8mm koppar rör
*vp fästen
*stripes
*epoxy lim
* och en mobilladdare
* motor
på motorns axel så har jag trätt på ett 8mm kopparrör som jag enbart klämtfast, röret går sedan in i träbiten med vp fästena och på andra sidan har jag fäst ett annan 8 mm rör så löper fritt genom regeln på andra sidan. kanske inte den mest ultimata hjulet men det funkar och tog 30min att göra.
Bara att höra av er om det e ngt ni undrar.
Skitfiske// Micke

2 kommentarer:

philipo sa...

vart kan man få tag på en typ sån motor?

micke sa...

av slaktarn lures "nolle"
googla på slaktarn lures så kommer du nog till han hemsida. jag köpte min för 100spänn ch den har funkat prima.
MVH micke